fbpx

Podsumowanie 2024 roku – nowości w Dynamics 365 Business Central

Opublikowano:

Koniec roku to dla biznesu czas podsumowań i planowania przyszłych strategii rozwoju. Jak rozwinęła się branża systemów ERP, co zmieniło się w wiodącym Dynamics 365 i czego możemy spodziewać się w 2025 roku?

Dla branży systemów ERP rok 2024 okazał się przełomowy ze względu na intensywny rozwój sztucznej inteligencji, która obecnie znajduje zastosowanie niemal w każdej branży i dziedzinie życia. Narzędzia oparte na AI nie są wyłącznie trendem, za którym chętnie podążają firmy, chcące korzystać z najnowszych technologii – AI to realne przyspieszenie i poprawa jakości pracy. Sztuczna inteligencja zrewolucjonizowała sposób, w jaki wykonujemy powtarzalne czynności, przeprowadzamy analizy czy tworzymy treści. 

Jakie możliwości przyniesie w nowym roku Dynamics 365 Business Central, wiodący system ERP w 2024 roku? Doskonałym podsumowaniem tych zmian była konferencja Directions EMEA 2024, w której mieliśmy przyjemność uczestniczyć. Zachęcamy do zapoznania się z kluczowymi informacjami przedstawionymi podczas wydarzenia. 

Dynamics 365 Business Central – podsumowanie roku, nowości  

1. Liczba klientów Dynamics 365 Business Central w chmurze przekroczyła 40 tys.

To kolejny kamień milowy dla Dynamics 365. Sukces Business Central opiera się m.in. na jego elastyczności, szerokiej ofercie funkcji oraz możliwościach personalizacji, które pozwalają dostosować system do indywidualnych potrzeb firm. 

2. Premiera produktu Sales Order Agent

Rosnące znaczenie AI w rozwoju firm przyczyniło się do powstania przełomowego, autonomicznego agenta AI – Sales Order Agent. Jest on w pełni zintegrowany z systemem Business Central, dzięki czemu znacznie usprawnia proces sprzedaży. Sales Order Agent to dopiero początek szerszej strategii Microsoftu, w ramach której już trwają prace nad kolejnymi agentami, wspierającymi inne obszary w organizacjach. 

Kluczowe cechy agenta:

  • Obsługa niestandardowych procesów biznesowych – agent może bez problemu połączyć zamówienie na specjalne opakowanie, otrzymane drogą mailową, z już istniejącym zamówieniem sprzedaży.  
  • Prostota konfiguracji – mimo swojej zaawansowanej technologii, Sales Order Agent jest prosty w konfiguracji. Wystarczy jedynie zdefiniować podstawowe parametry i aktywować agenta.
  • Dostępność od 2025 roku – choć pełna wersja zostanie dostarczona z początkiem 2025 roku, aktualnie Sales Order Agent jest już dostępny w wersji demonstracyjnej. 
3. Copilot Studio – kolejne narzędzie Microsoft do tworzenia personalizowanych rozwiązań. 

Już od kilku lat Microsoft umożliwia nam tworzenie niestandardowych aplikacji bez potrzeby programowania za pomocą narzędzia Power Apps. Obecnie możliwe będzie również tworzenie niestandardowych agentów AI w ramach ekosystemu Microsoft.  

Użytkownicy będą mogli testować i dostosowywać agentów AI, takich jak Sales Order Agent, do indywidualnych potrzeb biznesowych, definiując, jak agent powinien reagować na różne sytuacje biznesowe i integrować go z Dynamics 365 Business Central. 

4. Zrównoważony rozwój – raportowanie ESG 

W najnowszej wersji Microsoft Dynamics 365 Business Central będzie wspierał raportowanie w obszarze zrównoważonego rozwoju ESG (Environment, Social, Governance) W odpowiedzi na rosnące potrzeby firm związane z raportowaniem , – wymóg UE, który w najbliższych latach obejmie większość przedsiębiorstw w Europie. W najnowszej wersji Business Central pojawi się  Sustainability Center, które umożliwi firmom łatwe dostosowanie się do regulacji dotyczących raportowania ESG, pomagając w zbieraniu, analizowaniu i raportowaniu danych związanych z ochroną środowiska, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym.  

5. Rosnące znaczenie dokumentów elektronicznych – lokalizacje Business Central 

W nadchodzących latach przewidywany jest znaczący wzrost wykorzystania dokumentów elektronicznych, głównie z powodu regulacji dotyczących e-fakturowania, które wejdą w życie w ponad 20 krajach do 2025/2026 roku. W Polsce będzie to Krajowy System e-Faktur (KSeF) więcej na ten temat można przeczytać tutaj

Dynamics 365 Business Central będzie spełniać wymogi prawne wynikające z tych regulacji, oferując kompleksowe rozwiązania dostosowane do różnych lokalnych wymagań.

Jeśli chcesz przygotować swoją firmę na KSeF i dowiedzieć się, w jaki sposób system może go wspierać, napisz do nas!

6. Rozwój branży e-commerce – integracja Business Central z Shopify 

Wraz z dynamicznym rozwojem e-commerce, Business Central wprowadza rozwiązania dedykowane tej branży. 

Integracja systemu Business Central z platformą e-commerce Shopify pozwala na znaczne skrócenie czasu wprowadzenia produktu na rynek. Dane z obu systemów są połączone, co umożliwia automatyczne przesyłanie informacji o produktach, zamówieniach, zapasach i finansach między sklepem internetowym a systemem ERP. Na przykład, gdy firma wprowadza nowy produkt do swojego sklepu internetowego na Shopify, dane o nim (takie jak cena, opis czy zapas) automatycznie trafiają do systemu ERP. Dzięki temu wszystkie niezbędne informacje są od razu dostępne w systemie księgowym i magazynowym, co przyspiesza przetwarzanie zamówień, aktualizowanie zapasów oraz generowanie faktur.  

Zespół IT Vision opracował i wdraża też integracje z innymi platformami e-commerce: IdoSell, Allegro czy BaseLinker – sprawdź szczegóły!

7. Fakturowanie usług / subskrypcji 

Kolejną nowością w Business Central jest moduł Subscription Billing, który umożliwia zarządzanie różnorodnymi modelami subskrypcyjnymi. Dzięki niemu firmy mogą łatwo wystawiać faktury cykliczne za swoje produkty lub usługi subskrypcyjne, np. miesięczne lub roczne subskrypcje, na podstawie wcześniej ustalonych harmonogramów fakturowania, dogodnych klientowi. 

Jest to szczególnie przydatne w branżach takich jak usługi IT, wynajem, księgowość, gdzie często wykorzystuje się umowy obejmujące produkty, usługi i fakturowanie cykliczne.

Dynamics 365 dla Twojej firmy 

Nowe funkcjonalności w Business Central są nieustannie rozwijane – każdego roku w ramach Microsoft Release Wave wprowadzane są dwie oficjalne aktualizacje, które udoskonalają istniejące funkcje i wprowadzają nowe. 

Dzięki temu Dynamics 365 Business Central skutecznie odpowiada na rosnące wymagania klientów. Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem systemu w swojej firmie, skontaktuj się z nami przez poniższy formularz. 

Tylko teraz trwa promocja na zakup systemu – szczegóły znajdziesz w linku. 

    Odbierz darmowe materiały!
    Dowiedz się, czy Twoja firma może skorzystać z promocji.
    Więcej
    Więcej