Nowości w Business Central 2025

Słowa kluczowe:
dynamics 365erp
Opublikowano:

Wiemy już, jakie nowe funkcje i udogodnienia znajdą się w najnowszej wersji systemu ERP Dynamics 365!

1 kwietnia odbyło się oficjalne Business Central Launch Event 2025 Release Wave 1. Podczas wydarzenia liderzy Microsoftu, Dmitrij Chadayev i Jannik Bausager, przedstawili najnowsze funkcje Dynamics 365 Business Central. Bausager, jako ekspert od rozwoju aplikacji, skupił się na funkcjonalnościach biznesowych, a Chadayev, specjalista od infrastruktury chmurowej, omówił usprawnienia dotyczące wydajności i bezpieczeństwa. 

Jak poinformowali prowadzący, wiele z udogodnień i funkcji powstało w odpowiedzi na potrzeby i propozycje zgłaszane przez samych użytkowników. 

Co nowego w Dynamics 365 Business Central 2025? 

W nowej wersji pojawiło się wiele usprawnień. Funkcje AI takie jak Sales Order Agent czy Payables Agent mają szanse zrewolucjonizować procesy sprzedaży i przetwarzania faktur, dlatego rozwiniemy je w kolejnych wpisach. Jednak już teraz warto zwrócić uwagę na kilka innych nowości, które znacznie przyspieszą działania w firmach, korzystających z Dynamics 365. 

1) Autouzupełnianie pól za pomocą Copilot w ERP:

Autouzupełnianie to wygodna funkcja, z której korzystamy niemal codziennie w przeglądarkach i aplikacjach. Oszczędza czas, a ponadto daje pewność, że w uzupełnionych polach nie ma błędów ani literówek. Taka funkcja jest jednak możliwa najczęściej w przypadku, gdy dane zostały przez nas już raz wprowadzone. Inaczej wygląda sytuacja z danymi nowych klientów czy dostawców. A jednak – nawet w takim przypadku – autouzupełnianie będzie możliwe! 

Copilot to inteligentny asystent oparty na AI, który automatycznie wypełnia pola formularzy. Wystarczy, że zaczniemy wprowadzać dane np. klienta, a Copilot  na podstawie danych w systemie automatycznie uzupełni pozostałe pola takie jak nazwa firmy, adres siedziby, numer telefonu czy e-mail do kontaktu. 

Nawet jeśli ta zmiana na pierwszy rzut oka wydaje się niewielka, może znacząco usprawnić pracę i uczynić ją wygodniejszą. Oszczędza czas, zmniejsza ryzyko błędów i pozwala na szybsze wprowadzanie danych do systemu. 

2) Lepsze raportowanie i analizy

Każdy, kto prowadzi swój biznes, wie, że analiza danych jest kluczem do ulepszania strategii firmy. Dlatego Microsoft przywiązuje tak dużą wagę do tego, aby wszelkie dane z systemów CRM i ERP były łatwe do wyeksportowania i obróbki. Umożliwia również łatwą integrację narzędzi przeznaczonych do generowania raportów, udoskonalił Copilota o możliwość generowania potrzebnych danych na podstawie prompta wpisanego w czat i od lat rozwija aplikację Power BI, która w wizualny i przejrzysty sposób prezentuje kluczowe dla organizacji dane. 

Również w najnowszej aktualizacji pojawią się udogodnienia w zakresie raportowania i analiz: 

  • Lepsze raportowanie finansowe – użytkownicy mogą teraz dokładniej analizować finanse dzięki nowym definicjom raportowania finansowego. 
  • Nowe raporty w Excelu – teraz można generować i analizować raporty dotyczące: zakupów, stanów magazynowych, środków trwałych, projektów. 
  • Szablony Excel dla raportowania finansowego – możliwość eksportu i edycji raportów w Exelu, co ułatwia pracę księgowym i analitykom finansowym. 
  • Nowe raporty Power BI – dodatkowe wizualizacje pozwalają szybciej identyfikować trendy i podejmować lepsze decyzje biznesowe. 

Jak to działa w praktyce? Pracownik może dzięki temu jednym kliknięciem wygenerować dowolny raport, a następnie edytować go w Excelu. Co istotne, będą to informacje rzetelne, pochodzące bezpośrednio z systemu, który na bieżąco je aktualizuje. 

3) Ulepszenie integracji z Shopify 

E-commerce to branża, która dynamicznie się rozwija. Integracja systemów ERP i CRM z platformami sprzedażowymi jest kluczowa dla sprawnego funkcjonowania sklepów oraz zwiększania sprzedaży. 

Integracja z Shopify jest obecna w Business Central już od 2022 roku. Teraz jednak pojawią się znaczące udogodnienia: 

  • Aktywne kanały sprzedaży w Shopify Connector – możliwość zarządzania wieloma kanałami sprzedaży jednocześnie (np. sklep internetowy + sprzedaż na Amazonie). 
  • Rozwiązywanie problemów z eksportem danych – nowa funkcja umożliwia analizowanie, dlaczego pewne dane nie zostały poprawnie wyeksportowane do Shopify (np. brakujące opisy produktów). 
  • Import i eksport większej ilości danych dla Shopify B2B – firmy B2B mogą teraz łatwiej wymieniać informacje o klientach i lokalizacjach firmowych. 
  • Obsługa Shopify Metafields – możliwość importowania i eksportowania dodatkowych informacji o produktach, np. specyfikacje techniczne, instrukcje użytkowania, składniki. 

Jeśli sprzedawca posiada sklep internetowy i kilka punktów stacjonarnych, dzięki nowej integracji z Shopify może teraz łatwo synchronizować dane o produktach, cenach i stanach magazynowych we wszystkich kanałach sprzedaży. 

4) Nowości w module rozliczeń subskrypcyjnych 

Moduł Subscription Billing w Dynamics 365 Business Central jest dedykowany firmom, które działają w modelu subskrypcyjnym, czyli rozliczają klientów cyklicznie za swoje produkty lub usługi. Co nowego? 

  • Dostosowanie systemu rozliczania subskrypcji do standardowego interfejsu użytkownika i terminologii. 
  • Możliwość ręcznego tworzenia pozycji w umowach subskrypcyjnych. 
  • Dodanie kosztu jednostkowego w pozycjach subskrypcyjnych. 
  • Śledzenie i ponowne fakturowanie zmian ilościowych w subskrypcjach. 
  • Tworzenie danych demonstracyjnych dla modułu rozliczania subskrypcji za pomocą dedykowanego narzędzia. 
  • Nowe raporty Power BI. 

Dynamics 365 po aktualizacji – oferta dla MŚP

Dzięki tym nowym funkcjom Microsoft Dynamics 365 Business Central 2025 stanie się jeszcze bardziej intuicyjnym i wszechstronnym narzędziem dla firm. 

Jeśli nie wybrałeś jeszcze systemu ERP dla swojej firmy, Business Central z pewnością jest istotną pozycją do rozważania — przekonaj się, dlaczego Business Central jest dobrym wyborem w 2025 roku. 

    Masz pytania? Skontaktuj się z nami
    Więcej
    Więcej