fbpx

Microsoft liderem wśród platform automatyzacji sprzedaży

Opublikowano:

Microsoft został uznany liderem w raporcie Gartner Magic Quadrant for Sales Force Automation 2024. Jak rozwiązania Microsoftu wspierają sprzedaż?

Rozwiązania Microsoftu dedykowane sprzedaży

Microsoft od lat zdobywa uznanie za swoje innowacyjne podejście do automatyzacji procesów sprzedażowych. W 2024 roku firma po raz 14. z rzędu została uznana za lidera w raporcie Gartnera, dotyczącym platform automatyzacji sprzedaży. Dwa kluczowe rozwiązania, które wyróżniają Microsoft na tle konkurencji, to Microsoft Dynamics 365 Sales i Microsoft Copilot.

Microsoft Dynamics 365 Sales

to zaawansowane narzędzie CRM, które wspiera sprzedawców w efektywnym zarządzaniu procesem sprzedaży i zwiększaniu osobistej produktywności. Zapewnia m.in.:

  • Skuteczną kwalifikację potencjalnych klientów oraz szans sprzedaży.
  • Wsparcie sprzedawców w budowaniu relacji z potencjalnymi klientami poprzez dostarczanie informacji o klientach i sugestii poprawiających jakość interakcji.
  • Inteligentne prognozy, które umożliwiają monitorowanie wyników zespołu sprzedażowego, pomagając menedżerom zidentyfikować, którzy sprzedawcy mogą potrzebować dodatkowego wsparcia.

Microsoft Copilot w Dynamics 365 Sales

to asystent oparty na sztucznej inteligencji, który wspomaga sprzedawców, automatyzując czasochłonne zadania:

  • Szybkie podsumowania szans sprzedaży i aktualizowanie informacji o klientach umożliwia bieżące śledzenie szans sprzedaży i odpowiednie reakcje.
  • Copilot aktualizuje wiadomości na kontach, generuje odpowiedzi oraz tworzy rekomendacje treści na podstawie danych z systemu CRM i dokumentów w SharePoint.
  • Podsumowuje długie wątki e-mailowe i generuje odpowiedzi w odpowiednim kontekście.
  • Pomaga przygotować się do spotkań z klientami, dostarczając kluczowe informacje i rekomendacje przed rozmową.

Rozwiązania te sprawdziły się już w wielu firmach, m.in.:

  • First West Credit Union, instytucji finansowej z siedzibą w Kolumbii Brytyjskiej, w której to po wdrożeniu Microsoft Dynamics 365 Sales w rekordowym czasie 11 miesięcy, firma zrealizowała pełną transformację cyfrową. Zastąpienie starego systemu CRM nowym rozwiązaniem pozwoliło na zwiększenie produktywności doradców o 75%, a także uzyskanie 54% wzrostu liczby odkryć członków w pierwszym miesiącu działania nowego systemu.
  • Alkemy, firmie specjalizującej się w systemach chemicznych, która w 2019 roku wdrożyła Microsoft Dynamics 365 Sales, integrując go z narzędziami takimi jak Power Automate i SharePoint, zautomatyzowała procesy sprzedaży oraz segmentację klientów. Dzięki temu zredukowano obciążenie operacyjne o 90%, poprawiając obsługę klienta oraz generowanie raportów. Firma planuje dalszy rozwój, wykorzystując narzędzia do predykcji sprzedaży.

Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji

Coraz więcej technologii Microsoft opiera swoje działanie na sztucznej inteligencji. Również liderzy biznesowi coraz chętniej inwestują w rozwiązania oparte na generatywnej sztucznej inteligencji. Technologia umożliwia im nie tylko szybszą i bardziej efektywną obsługę klienta, ale przede wszystkim lepsze zrozumienie potrzeb odbiorców.

Wciąż jednak w wielu organizacjach działy sprzedaży wciąż korzystają z systemów CRM wymagających modernizacji. Ręczne wprowadzanie danych i obsługa niewydajnych interfejsów pochłaniają cenny czas, który mógłby być poświęcony nawiązywaniu i budowaniu relacji z klientami. Odpowiednie wykorzystanie technologii AI to szansa na osiągnięcie nowej jakości sprzedaży.

Zautomatyzuj sprzedaż w swojej firmie

Narzędzia Microsoft, takie jak Microsoft Dynamics 365 Sales oraz Microsoft Copilot są dostępne dla firm w Polsce. Ty również możesz wdrożyć te technologie w swojej organizacji.

Jeśli chcesz poznać szczegóły oferty, skontaktuj się z nami za pomocą formularza.

    Masz pytania? Skontaktuj się z nami
    Więcej
    Więcej