Bazując na ponad 20-letnim doświadczeniu we wdrażaniu systemów ERP, opracowaliśmy własny model implementacji systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central w zaledwie 10 dni. Stosujemy tę metodykę z powodzeniem, dla klientów z różnych branż.
Tego typu wdrożenie jest możliwe, kiedy zostaną spełnione określone warunki:
- Potrzebujemy standardowych funkcjonalności systemu ERP
- Decydujemy się na konfigurację wg przyjętych procedur, opracowanych na podstawie sprawdzonej, uproszczonej metodyki.
- Chcemy rozwijać system o kolejne funkcjonalności w dalszym czasie.
Rozwiązanie jest dopasowane do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw, dla sektora usługowego i handlu. Jest to najlepszy wybór, jeśli klient potrzebuje systemu do pracy od kilku do kilkunastu użytkowników.
Model wdrożenia systemu ERP w 10 dni, zakłada że to firma dostosowuje się w pewnym zakresie do systemu. Jest to dosyć korzystna sytuacja, ponieważ wypracowane przez lata procesy i dobre praktyki (funkcjonujące z powodzeniem w wielu biznesach) mogą przyspieszyć rozwój firmy, nie tylko w kontekście technologicznym ale również dzięki optymalizacji procesów: w pakiecie dostajemy know-how zarzadzania operacyjnego i dostosowanie procesów.
Wypracowana przez nas metodyka, zakłada wdrożenie standardu, jednak decydując się na tego typu rozwiązanie, klient nie otrzymuje ograniczonej wersji systemu. Wprost przeciwnie, jeśli podczas wdrożenia, nie potrzebowaliśmy pewnych funkcjonalności to z powodzeniem możemy rozszerzyć o nie system w późniejszym czasie. W większości przypadków nie będziemy musieli w tym celu dokupować dodatkowych licencji. Tego typu rozwiązanie doskonale sprawdzi się jako baza do dalszego rozwoju biznesu na przestrzeni wielu lat. Wdrożenie systemu ERP w 10 dni, obniża koszty wdrożenia o 60-70% i daje możliwość rozbudowy systemu o nowe funkcjonalności w zależności od pojawiających się potrzeb.
Dzięki implementacji systemu ERP wg naszej metodyki, jesteśmy w stanie ograniczyć koszty wdrożenia oraz koszty utrzymania, a dodatkowo otrzymujemy pakiet dobrych praktyk i sprawdzonych procesów operacyjnych.
Większe wymagania – co jeśli nie dla mnie? Inne rozwiązania
W przypadku 10-dniowego wdrożenia konieczna jest automatyzacja procesów oraz ich powtarzalność. Aby szybkie uruchomienie było udane, musi być ono standaryzowane (tzn. oparte na szablonie, m.in. predefiniowanym planie kont). W przypadku tak szybkich instalacji nie ma miejsca na dostosowywanie systemu do niestandardowych wymagań firmy.
Nasz autorski model wdrożeń, umożliwia radykalne skrócenie czasu implementacji systemu, nie pogarszając przy tym jakości pracy systemu.
Po zakończonym wdrożeniu klient ma zapewnione wsparcie albo w formie usług serwisowych (np. w przypadku potrzeby rozbudowy systemu) albo poprzez kontakt z naszą infolinią, którą opiekuje się doświadczony zespół helpdesk i wspiera klientów przy każdym wyzwaniu systemowym.
Dobrze dopasowany ERP powinien żyć i rozwijać się równolegle z procesami zachodzącymi wewnątrz organizacji. Wybierając cloudowe rozwiązanie Dynamics 365 Business Central, automatyczna aktualizacja systemu jest zawarta w cenie i nie zakłóca pracy systemu.
Otrzymujemy stałą i niezmienną gwarancję aktualności i rozwoju systemu.
Taki rodzaj wdrożenia, tzw. out of the box, nie sprawdzi się jeżeli:
- liczba użytkowników systemu będzie przekraczać 15
- w firmie istnieją unikalne procesy, które system musi obsłużyć i musi być do nich w pełni dostosowany.
- system będzie przetwarzać dużą liczbę dokumentów (więcej niż 10 000/ miesiąc)
- niezbędne są inne dostosowania systemu.
Jeżeli takie wdrożenie nie jest dla Twojej firmy, to możliwe są dwa następujące rozwiązania:
- Przeprowadzenie krótkiego wdrożenia, uzupełnionego o wymagane elementy (np. większa liczba użytkowników). Wprowadzenie dodatkowych elementów wiąże się z dodatkowym kosztem i należy pamiętać, że czas wdrożenia zależy w tym wypadku od ilości zmian wprowadzonych do standardu.
- Realizacja analizy przedwdrożeniowej – analogicznie jak w przypadku projektów tradycyjnych rozpoczynamy od dokonania analizy przedwdrożeniowej, która obejmuje również analizę potrzeb. W następnym kroku przechodzimy do realizacji. Czas wdrożenia wynosi minimum 4 – 6 miesięcy.
Jeżeli nie wiesz którą opcję wybrać, skontaktuj się nami. Przeanalizujemy Twoje oczekiwania i zaproponujemy optymalne rozwiązanie.
Jak wygląda wdrożenie w 10 dni?
Wdrożenie opiera się ona na ściśle opracowanej metodologii, a także na gotowych narzędziach wdrożeniowych.
Program wdrożenia w 10 dni standardowo jest podzielony na etapy:
1 dzień – audyt w firmie, uruchomienie subskrybcji i wygenerowanie dostępów do systemu: spotykamy się i omawiamy potrzeby firmy, uruchamiamy system w wersji produkcyjnej i szkoleniowej. Działamy na wersji szkoleniowej.
2-4 dzień – standardowy setup systemu oraz migracja danych: wprowadzenie ustawień standardowych w ramach pakietu. Klient otrzymuje szablony, do których może zaimportować dane.
5-6 dzień – szkolenia z korzystania z systemu: nasi Eksperci szczegółowo szkolą Twoją Załogę z pracy w systemie. Cierpliwie, merytorycznie i skutecznie.
7 dzień – start produkcyjny systemu: uruchamiamy system docelowy – wcześniej pracowaliśmy na wersji testowej, a kiedy mamy już pewność, że wszystko działa tak jak tego oczekujesz, przechodzimy na system docelowy.
8-9 dzień – wsparcie użytkowników: to czas na pytania i dodatkową naukę systemu.
10 dzień – przegląd systemu i ewentualne poprawki: W trakcie wdrożenia może okazać się, że coś należy poprawić, usprawnić, tak aby zapewnić Ci maksymalny komfort pracy: tu jest właśnie czas na sprawdzenie i wprowadzenie ewentualnych poprawek.
Co po zakończonym wdrożeniu?
Po wdrożeniu systemu możemy rozpocząć pracę w systemie, którego utrzymanie jest opłacane na zasadzie subskrypcji. System Microsoft Dynamics 365 Business Central w wersji cloudowej jest aktualizowany automatycznie dwa razy w roku. Aktualizacja następuje w tle i nie zakłóca pracy – jest niezauważalna. Jeśli z jakiegoś powodu chcemy odwlec aktualizację, mamy możliwość o przesunięcie jej w czasie o około 3 miesiące. Środowisko administracyjne systemu pozwala na wgląd do statusu i wersji rozszerzeń np. polska lokalizacja. Wgląd oraz kontrola nad centrum administracyjnym leży zwyczajowo po stronie IT Vision, natomiast jeśli klient sobie życzy, uzyskuje dostęp administracyjny. Wszystkie aktualizacje są zagwarantowane w ramach utrzymania systemu, dzieją się w tle, nie zakłócając przy tym pracy w systemie. Wsparcie serwisowe, w postaci infolinii – helpdesk oraz dodatkowych usług zapewnia IT Vision.
Z punktu widzenia użytkownika cały proces aktualizacji jest bezobsługowy, bezproblemowy i zapewniony w ramach subskrypcji. Jeśli jednak zdecydujemy się na dodatkowe rozszerzenia np. rozszerzenia do obiegu dokumentów i OCR (np. Continia Document Capture) wtedy musimy uwzględnić ewentualny dodatkowy koszt tego typu dodatków oraz czas jakiego potrzebujemy do konfiguracji oraz nauki obsługi takich add-onów.
W ramach polityki utrzymania systemu, Microsoft ma wysokie standardy zgodności z wytycznymi. Koniecznym jest, aby określone wymagania zostały spełnione, w przeciwnym razie, aplikacja nie zostanie dopuszczona do procesu dystrybucji. Takie podejście daje pewność poprawności i niezawodność procesów aktualizacji.
Architektura systemowa, gwarantuje, że modyfikacje i customizacje są budowane w postaci rozszerzeń tzw. extensions, co zapewnia, że część systemowa core application, może być rozwijana równolegle, wraz z innymi dodatkami i aplikacjami. Podniesienie wersji – aktualizacja, nie powoduje konieczności przepisywania rozszerzeń.
Migracja do chmury
Microsoft udostępnia narzędzia, które automatyzują proces migracji danych do chmury.
Podczas tego procesu istnieje kilka wyzwań:
- kiedy aplikacja jest niestandardowa, ma sporo rozszerzeń, koniecznym jest sprawdzenie i ewentualne uzupełnienie poprzez stworzenie dodatkowych narzędzi migracyjnych. Jest to proces bardziej złożony, jednak Microsoft oferuje profesjonalne wsparcie w tym zakresie.
- jeśli migracja następuje z innego systemu to mamy możliwość wykorzystania sprawdzonych mechanizmów, które importują dane m.in.: data, bilanse otwarcia.
- jeśli migracja danych następuje z systemu NAV/ Business Central w wersji on-premise to cały proces jest w większości zautomatyzowany
- chmura jest rodzajem standaryzowanej usługi : wymaga albo dostosowania się do standardu albo weryfikacji i zapewnienia migracji odpowiednich rozszerzeń. W drugim przypadku, partnerzy Microsoft służą swoją wiedzą i doświadczeniem, aby sprostać oczekiwaniom klientów.
Jako Microsoft Gold Certified Partner mamy dostęp do specjalnych narzędzi i w stosunkowo krótkim czasie możemy zautomatyzować cały proces migracji do chmury.
Microsoft Dynamics 365 Business Central to zawsze aktualne narzędzie do zarządzania biznesem, dające pewność i niezawodność i przewidywalność poziomu kosztów utrzymania systemu.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat szybkich wdrożeń, uzyskać wycenę lub umówić się na spotkanie – wypełnij formularz kontaktowy tu.
Aktualne ceny znajdziesz tu.