Copilot w języku polskim w Dynamics 365 Business Central. W jaki sposób z niego korzystać?

Słowa kluczowe:
CopilotERP system
Opublikowano:

Asystent AI w systemie ERP. W jaki sposób może ułatwić codzienną pracę w organizacji? Jak z niego korzystać?

Microsoft Copilot to asystent AI od Microsoft – w wersji chatbota, jest dostępny dla każdego użytkownika internetu. Dziś jednak skupimy się na jego biznesowej odsłonie. Copilot jest integralną częścią systemu ERP Dynamics 365 Business Central, ułatwiając użytkownikom zarządzanie i optymalizowanie codziennych działań w firmie. 

W obecnej wersji stał się towarzyszem użytkownika w codziennych działaniach w systemie. Jest wszędzie tam, gdzie go potrzebujemy, a obecnie w dostępny jest w polskiej wersji językowej. W kontekście wykorzystania Copilota w języku polskim w systemie Dynamics 365, przyjrzymy się dwóm aspektom: 

  1. W czym może nam pomóc? 
  2. W jaki sposób z niego korzystać? 

W czym pomoże Ci Copilot w systemie ERP? 

  1. Szybkie i precyzyjne analizy 
    System ERP to ogromna baza wartościowych danych o Twoich klientach, wynikach sprzedaży, stanie magazynu czy statusie wykonywanych operacji. Jednak ogromne bazy danych wiążą się z tym, że odnalezienie istotnych korelacji i wyciagnięcie wniosków jest czasochłonne i często wymaga ręcznego wyszukiwania i zestawiania danych. M.in. w tym właśnie wyręczy Cię Copilot. Wystarczy, że wpiszesz polecenie – np. “Pokaż niezapłacone faktury”, a system przedstawi ci taką listę. 
  1. Pomoc w nawigacji po systemie 
    Kolejną cechą zaawansowanych systemów ERP, takich jak Dynamics 365, jest ich kompleksowość – szczegółowe dane zbierane są ze wszystkich obszarów Twojej działalności. Choć Dynamics 365 sam w sobie jest intuicyjnym narzędziem, to na początku pracy z systemem pomoc w znalezieniu konkretnych funkcji może okazać się niezwykle przydatna. I tu z pomocą również przychodzi Copilot. 

    Jeśli szukasz określonej funkcji, nie musisz przeszukiwać internetowych tutoriali – wystarczy, że zapytasz asystenta, np. “Gdzie znajdę listę kontrahentów?Copilot nie tylko wskaże Ci właściwe miejsce, ale również przeniesie Cię tam bezpośrednio. To jedna z kluczowych przewag Dynamics 365 Business Central nad innymi systemami ERP, które nie oferują tak inteligentnej nawigacji. 
  1. Automatyzacja powtarzalnych zadań 

Jedną z ważniejszych zalet wykorzystania narzędzi AI w biznesie jest znaczna oszczęność czasu. Copilot przejmuje za Ciebie wykonywanie rutynowych czynności, np: 

  • Szybsze wprowadzanie nowych produktów na rynek – możesz przekazać obraz produktu, a system automatycznie dopasuje go do odpowiedniej kategorii i przypisze mu atrybuty – oznacza to brak konieczności wpisywania danych ręcznie. 
  • Tworzenie opisów produktów – Copilot generuje opisy na podstawie atrybutów takich jak kolor, materiał i rozmiar. Możesz dostosować go zgodnie z zasadami przyjętymi w Twojej organziacji. 
  • Zmniejszenie nakładu pracy w księgowości – Copilot automatycznie dopasowuje transakcje na podstawie danych z wyciągów bankowych, sugerując odpowiednie konta księgowe. 

Copilot może stać się także niezawodnym asystentem sprzedaży, wspierając cię w zakresie tworzenia ofert, zarządzania zamówieniami, analizowania danych sprzedażowych i utrzymywania kontaktów z klientami.  

W jaki sposób korzystać z Copilota? 

Umiejętne korzystanie z AI staje się coraz ważniejszą kompetencją. Coraz większą popularność zyskują turoriale czy nawet całe webinaria poświęcone nauce pomptowania narzędzi sztucznej inteligencji. Należy jednak pamiętać, że sztuczna inteligencja jest szkolona w taki sposób, aby rozumieć naturalny język człowieka.  W rozmowie z Copilotem nie musisz więc obawiać się, że użyjesz nieprecyzyjnej nazwy funkcji ani używać niewygodnej dla Ciebie struktury zdań. Oczywiście, są aspekty na które warto zwrócić uwagę podczas rozmów z Copilotem – Microsoft radzi: 

  • Jeśli chcesz zadać pytanie dotyczące np. listy klientów, najlepiej przejdź najpierw do tej listy i dopiero tam zadawaj pytania. 
  • Nie musisz znać wszystkich szczegółów – możesz zacząć od ogólnego pytania, np. „Pokaż produkty, które generują najwyższą sprzedaż”. 
  • Jeśli nie wiesz, jak sformułować pytanie, skorzystaj z funkcji „Prompt Guide”, która podpowie Ci możliwe opcje w kontekście listy, w której się znajdujesz. 
  • Zachowaj prostotę wypowiedzi. 

Copilot obsługuje obecnie 20 języków – możesz więc wybrać ten, który jest dla Ciebie najbardziej dogodny:

  • angielski
  • czeski
  • duński
  • niderlandzki
  • fiński
  • francuski
  • niemiecki
  • grecki
  • włoski
  • chiński (uproszczony)
  • portugalski (Brazylia)
  • japoński
  • koreański
  • norweski
  • polski
  • rosyjski
  • hiszpański
  • szwedzki
  • tajski
  • turecki

W jaki sposób możesz korzystać z Copilota w swojej firmie? 

Microsoft Copilot wspiera użytkowników Dynamics 365 Business Central niezależnie od tego, czy korzystają oni ze standardowej funkcjonalności systemu, czy jednego z wielu rozszerzeń dostarczanych przez partnerów Microsoftu. 

Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem Copilota w swojej firmie, skontaktuj się z nami! 

    Masz pytania? Skontaktuj się z nami
    Więcej
    Więcej