JFC Polska
Grupa firm JFC jest znana na świecie z…
Villa Verde Sp. z o.o. (dawniej Haymann) jest firmą z branży produkcji. Zajmuje się wytwarzaniem i sprzedażą hurtową artykułów stosowanych w dekoratorstwie. W swoim asortymencie posiada m.in. różnego rodzaju świec i wyrobów ze szkła oraz uzupełniających każdą kompozycję dodatków. Firma prowadzi działalność w Niemczech. Polski oddział zajmuje się głównie produkcją i logistyką. IT Vision wdrożyło w firmie produkcyjnej system Microsoft Dynamics.
Dynamiczny rozwój Villa Verde sprawił, że konieczna była modernizacja istniejącej infrastruktury informatycznej. Firma korzystała już z rozwiązań Microsoft Dynamics. Konieczne było jednak stworzenie platformy B2B, ułatwiającej wymianę dokumentów i informacji wewnątrz firmy i z jej partnerami.
Spółce zależało na wprowadzeniu jednego, zintegrowanego systemu, który objąłby swoim zasięgiem wszystkie obszary działalności Villa Verde, umożliwiając przede wszystkim automatyzację procesu obiegu dokumentów i informacji, lepszy nadzór nad procesem dostaw, skrócenie terminów realizacji, a także łatwiejszy dostęp do danych w celu raportowania i planowania.
Projekt wdrożenia platformy B2B opartej na systemie Dynamics w firmie Villa Verde jest innowacyjny zarówno, jeśli chodzi o zmianę w realizacji procesów, jak i zmianę organizacyjną – w zakresie współpracy z partnerami. System zapewnia spójność i historyczność danych, możliwość integracji z rozwiązaniami zewnętrznymi (platformami partnerów) oraz skalowanie w miarę rozwoju firmy i zmiany jej wymagań. Nowoczesna platforma bazy danych zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przesyłanych dokumentów i danych.
W trakcie realizacji wykorzystano rozwiązania informatyczne o wysokim stopniu nowoczesności: zaawansowany, zintegrowany system B2B (obejmujący również portal komunikacyjny), współpracujący z partnerami z wykorzystaniem standardów EDI)), a także system raportujący oparty o technologie OLAP i data warehouse. Takie rozwiązanie umożliwia Villa Verde budowę elastycznych raportów dla klientów i partnerów, z możliwością pracy za pośrednictwem Internetu.
Wdrożenie elektronicznej platformy B2B opartej na systemie Microsoft Dynamics pomogło zwiększyć efektywność pracy w Villa Verde w wielu obszarach.
Usprawnione zostały procesy wymiany dokumentów, realizacja sprzedaży i wysyłek. Proces realizacji zamówień przebiega sprawniej, a to bezpośrednio przekłada się na poziom zadowolenia partnerów. Bardzo ważną korzyścią jest też zredukowanie liczby pomyłek związanych z ręcznym wprowadzaniem danych przez pracowników. W znacznym zakresie wykorzystywane są teraz dokumenty elektroniczne, co nie tylko redukuje koszty, ale też pomaga chronić środowisko.
Dodatkowym pozytywnym efektem wdrożenia projektu B2B jest wprowadzenie technologii, która pozwala na podjęcie współpracy z dużymi partnerami, w tym zagranicznymi, którzy wymagają standardów komunikacji elektronicznej (EDI). Z kolei zastosowanie systemu raportującego pozwala szybciej zbierać potrzebne informacje do organizowania pracy w firmie. Dzięki temu zarząd Villa Verde może podejmować bardziej trafne decyzje.